عمرو سلامة لشيرين عبد الوهاب: "تمثيلك في آخر حلقة ميريل ستريب"

  • خبر
  • 03:20 مساءً - 19 يوليو 2015
  • 1 صورة



عمرو سلامة

أشاد المخرج عمرو سلامة بفريق عمل مسلسل " طريقى" الذي تم عرضه على شاشة قناة "CBC" في شهر رمضان المبارك، وخاصة ببطلة العمل النجمة شيرين عبد الوهاب التي شبَّه أداءها وتمثيلها في الحلقة الأخيرة بأداء النجمة العالمية " ميريل ستريب".

وكتب سلامة عبر حسابه الشخصي بموقع فيسبوك وموقع تويتر: "أغاني شيرين بفكر اعمل زي ما كنت بعمل زمان لما كنت ادمن أغنية وأسجل أغاني المسلسل على شريط كاسيت على الوجهين وأجيب الكاسيت اللي ببيقلبهم لوحده علشان يفضلوا شغالين الـ ٢٤ ساعة. شيرين تمثيلك أخر حلقة ميريل إستريب، سوسن بدر و محمود الجندي أهرامات، باسل الخياط و أحمد فهمي و محمد عادل وتايسون، أنا مش مصدق كنوز التمثيل القادمة مستقبل التمثيل في مصر هو الوجوه الجديدة اللي في المسلسل ده وافتكروا كلامي ده".

وأضاف سلامة:"علي حسام وتيمور وحافظ وبقية الطقم رفعتوا المستوى واذيتوا نفسكم، كل المخرجين هاينتظروا نفس المستوى ده منكم، أنا عيطت أربع مرات في المسلسل وأنا أول مرة في حياتي أعيط بسبب مسلسل، وكنت بستنى دليلة تغني كأن الشمس هاتطلع. برافو نقطة في بحر اللي عايز أقوله. بس برضه برافو".

مسلسل "طريقي" من تأليف تامر حبيب وإخراج محمد شاكر خضير، ويشارك في بطولته باسل خياط وأحمد فهمي وسوسن بدر و محمد ممدوح و ندا موسى و ياسمين صبري.



تعليقات