مي كساب عن زوجها "أوكا" بعد القبض عليه: "ضحية طيبته وسذاجته وتعليمه الُمتواضع"

  • خبر
  • 08:59 مساءً - 2 ابريل 2017
  • 1 صورة



مي كساب وأوكا

أكدت الفنانة مي كساب أنها تمر خلال الفترة الحالية بأوقات عصيبة في حياتها، خاصة بعد القبض على زوجها مُطرب الغاء الشعبي "أوكا"، لافتة إلى أنه مظلوم لأنه ضحية طيبته وسذاجته، إضافة إلى تعليمه المتواضع الضحل، وثقته الزائدة بأي شخص يقرب منه.

ونشرت "مي" صورة لأوكا وأورتيجا، عبر حسابها الشخصي بموقع تبادل الصور "إنستجرام"، مُعلقة عليها برسالة لكل متابعيها، مُطالبة بالدعاء لهما لأنهما مظلومان، على حد قولها.

وقالت "مي" في رسالتها: "كل اللي يعرفني من قريب يعرف كويس أني عمرى ما كرهت حد ولا عمري آذيت حد ولا عمري عملت تصرف مخل بالشرف ولا اتنازلت عن شرفي ولا كرامتي في يوم من الأيام واستحملت ظلم كتير واضطهاد ومحسوبيات".

وتابعت: "وكنت طول الوقت باصبّر نفسى بكلام أبويا الجميل إللي رباني على القناعة كان دايما يقولي أنتي عاملة زى عسكري في الجيش كل شويه بيترقى بجهده وتعبه ويتنقل من سلاح لسلاح أنا مريت بظروف صعبة كتير فى حياتى".

وأضافت: "للأسف بقالى 4 سنين مش باشوف يومين حلوين على بعض أنا باعيش اقسى أيام حياتى من يوم 1/12/2012 يوم ما اكتشفت أن أمى عندها السرطان وأنا مش مى أنا واحدة تايهة مش لاقية نفسها موت أمى كسرنى ومن بعدها أحداث كتير قوى وجعتنى القريبين منى عارفين انا استحملت حاجات صعبه كتير اد ايه السنين اللى فاتت".

وأكدت أن الموقف الحالى الذى يمر به زوجها من أصعب المواقف التى مرت بها، قائلة: "ده أصعب موقف اتحطيت فيه من يوم ما اتولدت مش عشان ده جوزى وحب عمرى وإحساسى بعدم وجوده جمبى كأن روحى متاخده من جسمى لا عشان متأكدة أنه مظلوم متأكدة أنه ضحية طيبته وسذاجته وللأسف ضحية تعليمه المتواضع الضحل ضحية ثقته الزيادة عن اللزوم فى أى شخص يقرب منه ويضحك عليه ويقوله أنا هاعملك ويوعده وعود كدابة وفى الآخر يستغله ويورطه".

اختتمت رسالتها قائلة: "طبعا لما باتكلم عن محمد كأنى باتكلم عن أحمد كمان #أوكاوأورتيجا روح واحده فى جسدين ثقتى فى رب العالمين كبيرة جدا أنه هينصرهم ويفك كربهم ثقتى فى عدالة القضاء العسكرى كبيرة أنه مش هيظلمهم ثقتى فى قلوبكم الرحيمة كبيرة إنكم هتقفو جمبهم ادعولهم وادعموهم اقسم بالله العلى العظيم #اوكاواورتيجا_مظلومين".

وكانت سلطات مطار القاهرة منعت أوكا وأورتيجا يوم الخميس 30 مارس الماضي، من السفر إلى إمارة دبي الخليجية، بناءً على طلب مصلحة الجوازات، وذلك عقب اكتشاف تزوير بأوراقهما الرسمية.

وصلات



تعليقات