هبة رجل الغراب ج1  (2014)  Heba Rigl el Ghorab

8.2

مسلسل يدور في إطار درامي كوميدي حيث تدور أحداث المسلسل حول فتاة عادية تعمل بأحد بيوت الأزياء الكبيرة، وتتعرض من خلال وظيفتها للتعامل مع مستويات اجتماعية مختلفة أعلى طبقة منها؛ مما يؤثر ذلك على حياتها،...اقرأ المزيد خاصة إحساسها الدائم بأنها ليست جميلة.. تتصاعد الأحداث في إطار درامي عندما تضطرها تلك المهنة للدخول في مواقف غريبة، ومفارقات عديدة.

  • دليل المنصات:



مشاهدة اونلاين



المزيد

صور

  [32 صورة]
المزيد

تفاصيل العمل

ملخص القصة:

مسلسل يدور في إطار درامي كوميدي حيث تدور أحداث المسلسل حول فتاة عادية تعمل بأحد بيوت الأزياء الكبيرة، وتتعرض من خلال وظيفتها للتعامل مع مستويات اجتماعية مختلفة أعلى طبقة منها؛ مما...اقرأ المزيد يؤثر ذلك على حياتها، خاصة إحساسها الدائم بأنها ليست جميلة.. تتصاعد الأحداث في إطار درامي عندما تضطرها تلك المهنة للدخول في مواقف غريبة، ومفارقات عديدة.

المزيد

  • نوع العمل:
  • مسلسل




  • بلد الإنتاج:
  • مصر

  • هل العمل ملون؟:
  • نعم


  • العمل مأخوذ من النسخة الكولومبية من مسلسل Betty La Fae" Ugly Betty"

المزيد

أراء حرة

 [1 نقد]

سر نجاحه

سألت نفسى كتيير ايه سر نجاح المسلسل دا برغم القصة المهترئة اللى اتعملت ميت مررة قبل كدا لا و كمان دا منقول عن مسلسل اجنبى يعنى الاحداث متوقعة و لقيت الاجابة .. الصدق ف الاداء البساطة و التلقائية مع الاجادة هم السر ..الاخراج التحفة لياسر ذايد اللى افتقدته فى بدايات الجزء التانى و بعدين عاد تاثيره المنعش على احداث المسلسل زى دينامو بيعطى المسلسل دفعة و حياة مع الرومانسية الرقيقة لشخصية هبه اللى قدمتها ايمى بسلاسة و عدم افتعال .. كلنا حسينا ان فيها لمحة مننا و من اسرتها البسيطة المتوسطة كلنا عشنا...اقرأ المزيد مع خضتها من العالم الجديد اللى دخلته و اللى معظمنا كشعب بسيط صعب نتخيله كلنا اتعاطفنا معاها ضد بيرى و معتز اللى سخرو منها .. ادهم كمان شخصية محببة قدمها حازم سمير بشكل رائع و جديد .. الارتباط الخفى بين ادهم و هبه كان هو عامل النجاح الاساسى ..تعاطف ادهم الواضح مع هبة المرتبكة برغم سلطاته و برستيجه ادى احساس بالخير و الطيبة و دا فى رايي اللى يخللى اى عمل ينجح انو يزود من احساس المشاهد بشكل ايجابى.

أضف نقد جديد


أخبار

  [22 خبر]
المزيد

المزيد

تعليقات